Mindkét iskola a KRÉTA napló rendszert alkalmazza, amelyet néhány éve vezettek be. Ez az elektronikus napló minden diáknak lehetőséget ad az online jelenlétre. A diákok ezen a rendszeren keresztül kapják meg az anyagokat, segítő videókat. A Táncsics Mihály Általános Iskola és Gimnázium ezen túlmenően a Microsoft Teams felületet alkalmazza. Itt van lehetőség a kapcsolattartásra. Ez nagyon fontos, főleg a kisebb gyermekek esetében. A tananyag, házi feladat és a korrepetálás is könnyebben megoldható ennek a felületnek az alkalmazásával. A pedagógusok, szülők és diákok közötti kommunikáció nagyon fontos. Sok esetben maguk a szülők veszik fel a kapcsolatot egymással, így segítenek az alsóbb éves gyermekeik tanulmányaiban. A felsőbb évesek, gimnazisták már főként egymástól szereznek információt a tananyaggal kapcsolatban. A szorosabb kapcsolattartás minden korosztály számára még videochaten keresztül is lehetséges.
A Batthyány Ilona Általános Iskola szintén a KRÉTA napló rendszerén keresztül indította el az online oktatását. Céljuk, hogy a kommunikáció élő beszélgetések folyamán történjen meg. Terveik szerint a Zoom nevű csevegő rendszer használatával tanórák, konferencia beszélgetések és korrepetálások is megvalósíthatóak lesznek. Jelenleg az összes tantárgyhoz vannak anyagok és segítő videók.
Az elektronikus oktatás még a kezdeti stádiumban van. A megfelelő kommunikáció kialakítása, amely közvetlenül lehetőséget ad majd az információ átadására diákok, pedagógusok és szülők között, hamarosan nagyobb segítséget nyújt az elektronikus oktatáshoz és az online jelenléthez. Ezt a folyamatot figyelemmel kísérjük, beszámolunk a fejlődéséről.
Oláh Emese - XVI. Kerületi Újság
A szülők többsége értékeli a pedagógusok törekvéseit a megváltozott körülmények között. A Táncsics Iskola igazgatóját, Vámos Tibort egy reggel ez a táblácska fogadta az általa vezetett intézmény kapuja mellett a kerítésen. Egy elégedett szülő, vagy nagyszülő fejezte ki így háláját gyermeke vagy unokája tanárainak.