A koronavírus okozta veszélyhelyzet miatt megváltozott a kormányhivatalok munkarendje, a járvány terjedésének megfékezése érdekében háttérbe szorult a személyes ügyintézés. Ennek megfelelően álláskeresési támogatásért folyamodni levélben és elektronikus úton is lehet.
Amennyiben megszűnt a munkaviszonya, az álláskeresési ellátásról szóló tájékoztatókat a https://nfsz.munka.hu oldalon találhatja meg. Az álláskeresők nyilvántartásba vételéhez és az ellátás megállapításához szükséges iratmintákat, kérelemnyomtatványokat és az e-Papír szolgáltatás használatát ismertető útmutatót pedig a http://fovaros.munka.hu/Engine.aspx oldalon érheti el.
Az olvashatóan kitöltött nyomtatványokat és a szükséges iratokat a veszélyhelyzet időtartama alatt, és az azt követő 15 napon belül az alábbi lehetőségek bármelyikével élve juttassa el az ügyében illetékes X. Kerületi Kormányhivatalhoz:
1. e-mailen a foglalkoztatas@10kh.bfkh.gov.hu,
2. postai úton pedig a 1475. Budapest, PF. 191. címre;
3. személyesen bedobhatja a hivatal Foglalkoztatási Osztályának (1105. Budapest Kőrösi Csoma Sándor út 53-55.) épületében elhelyezett gyűjtőládába, illetve az ország valamennyi hivatalába előre egyeztetett időpontfoglalás után;
4. Ügyfélkapun keresztül az E-papír használatával (https://epapir.gov.hu/), ilyen esetben viszont a csatolt iratokat hitelesíteni kell az AVDH hitelesítővel, ennek hiányában azok ugyanis nem elfogadhatóak.
Az álláskeresési ellátással kapcsolatos bővebb tájékoztatásért kérjük keresse fel a https://nfsz.munka.hu honlapot vagy hívja a 1818-as információs vonalat!