Ugrás a tartalomra

A kertváros fiatal pilótája Interjú Baukó Leventével

Baukó Levente kerületünkben nőtt fel, és kertvárosi autószerelő műhelyükből kapta meg az elhívást, hogy autóversenyzéssel foglalkozzon. A versenyszellem a mai napig motoszkál benne, de a közutakon igyekszik felelősségteljesen vezetni. A fiatal pilótával az autóversenyzésről, példaképekről és jövőbeli tervekről beszélgettünk.  

– Honnan jött érdeklődésed az autósport iránt?
– Beleszülettem az autóba. Apám autószerelő volt. A ház melletti garázsunkban már közel kerültem az autózáshoz, de legjobban a versenyzés vonzott és kialakult bennem eziránt egy mély tisztelet. Gokartozással kezdtem majd 16 éves koromban tértem rá az igazi versenyautókra és kezdtem el versenyezni. Mindig is szerettem versenyezni, és ha csak lehetséges, mindig első lenni. Az élet minden területén él bennem a versenyszellem.

– Forma-1-ben volt példaképed?
– Alonso, de a nemrég elhunyt Niki Laudát is nagyon tisztelem, példaértékű az az akaraterő, amivel a balesete után visszatért.

– A közelmúltig kerületi lakos voltál.
– Így van. Pár évvel ezelőtt költöztem Csömörre, addig Árpádföldön éltem. Apám műhelye szintén a kerületben működött. A mai napig gyakran megfordulok a kerületben.

– Milyen autóval versenyzel?
– Ez egy együléses, karbonszálas forma autó, open wheel kategóriában, ami azt jelenti hogy a kerekek az autó törzsén kívül helyezkednek el. 2 literes négyhengeres szívómotor van benne. 200 lóerős, és üresen 470 kilogrammos. Hat fokozatú szekvenciális váltóval rendelkezik és 3,2 másodperc alatt gyorsul 100km/h-ra. Túraautóval is mentem korábban, de a forma autóba szerettem bele, nem véletlenül. Óriási adrenalin löket, amit a túraautó nem tud visszaadni.

– Az autóversenyzés rendkívül veszélyes sportág. Voltak neked is meredek szituációid a pályán?
– Volt olyan, amikor nem volt behúzva egy kerék sem a négyből, közel 220 km-es sebességgel mentem egy kanyarba. Olyan is előfordult, hogy egy kanyarban csúszós anyag került az útra. Egy fehér autót előztem meg és a gyorsításban keresztbe fordultam. A fehér gumifüst és a fehér autó egybeolvadt a szemem előtt. Közben imádkoztam, hogy ne a fejemet üsse le, hogyha szembejön velem.

– A versenyben szerzett tapasztalataidat közúton is használod? Természetesen nem a gyorshajtást értem ezalatt.
– A pályán megszerzett tapasztalat a közúton is nagyon jól kamatoztatható, mivel segít abban, hogy megoszd a figyelmedet. Veszélyes helyzeteket lehet így biztonságosan kezelni, amiket ilyen tapasztalat nélkül nehéz. Az utóbbi 8-10 ezer kilométer alatt rászoktam, hogy én oldjam meg mások problémáját, mivel előre látom az autó mozgásából, hogy mit fog csinálni. Nagyon sok balesetet kerültem el így.

– Milyen eredményekkel büszkélkedhetsz eddig?
– Amire legbüszkébb vagyok az a Hungarian Forma-Renault Cup Zóna Kupa. Ez lényegében Közép-Európa Kupa. Renualtban 6. lettem, a bajnokságban pedig a 9. A csehországi Brno versenypályáján életem első Central European Zone futamán 4. lettem. Arra is büszke vagyok, hogy a közelmúltban egy osztrák csapattól kaptam egy megkeresést egy Forma 4-es autóra, de ezt jelenleg sajnos nem tudtam vállalni.

– Milyen célkitűzéseid vannak a jövőre nézve?
– Nagy álom, hogy részt vegyek a 24 órás versenyen. Másik nagy tervem az Auto Gp, egy olyan autót nagyon ki szeretnék próbálni. Ez anyagilag és technikailag sokkal magasabb kategória.
Végezetül a csapatomnak szeretnék köszönetet mondani a több éves támogatásért.


Gueth Ádám - XVI. Kerületi Újság