A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet értelmében a Magyarország területén található ingatlannak e rendeletben rögzített eljárási rend szerint megállapított és a központi címregiszterbe bejegyzett címmel kell rendelkeznie.
Cím akkor keletkezik, ha valamennyi címadatát bejegyezték a központi címregiszterbe, akkor szűnik meg, ha valamennyi címadatát törölték a központi címregiszterből, és módosul, ha valamely címeleme megváltozik.
A Kormány címképzésért felelős szervként az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét, a fővárosban a kerületi önkormányzat jegyzőjét jelölte ki. A címképzésért felelős szerv az illetékességi területére vonatkozóan ellátja a címkezeléssel összefüggő feladatokat.
Címigazolás kérése
Az eljárásnak megfelelő Címigazolási kérelem formanyomtatvány kitöltésével lehet a kérelmet benyújtani a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában - ügyfélfogadási időben - személyesen, vagy postai úton a Polgármesteri Hivatal címére (1163 Budapest, Havashalom utca 43.) kell elküldeni. Az eljárás illetékmentes.
Helyrajzi számhoz tartozó cím javításának kérése
Az eljárásnak megfelelő Helyrajzi számhoz tartozó cím javítása formanyomtatvány kitöltésével és a formanyomtatványban jelzett mellékletek csatolásával együtt lehet a kérelmet benyújtani a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában - ügyfélfogadási időben - személyesen, vagy postai úton a Polgármesteri Hivatal címére (1163 Budapest, Havashalom utca 43.) kell elküldeni. Az eljárás illetékmentes.
Vonatkozó jogszabályok:
Csatolmány | Méret |
---|---|
Kérelem helyrajzi számhoz tartozó cím javítására (179.86 KB) | 179.86 KB |
Kérelem címigazoláshoz (178.71 KB) | 178.71 KB |