Az önkormányzati adóhatóság a jegyző adóügyi hatáskörében állítja ki az illetékességi területén található ingatlanok esetében az adó- és értékbizonyítványokat. Az adó- és értékbizonyítvány tartalmazza az ingatlan és az ingatlanszerzők (tulajdonosok) adatait, az érték megállapításánál figyelembe vett tényezőket, továbbá az ingatlannak az adott időpontban fennálló forgalmi értékét.
Adó- és érték bizonyítvány kiállítása:
Adó- és értékbizonyítvány kiállítása ügyfél kérelmére vagy hatósági megkeresés alapján történik abban az esetben, ha annak kiállítását jogszabály a jegyző hatáskörébe utalja.
A jogszabályok a következők:
- A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény.
- A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény.
- A gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX.10.) kormányrendelet.
Az adó-és érték bizonyítvány hatósági bizonyítvány, amely határozatnak minősül.
Ügyintézési határidő: Az adó-és értékbizonyítvány kiállításának határideje 8 nap.
Kérelem benyújtás módja:
- papíralapú – kötelezően alkalmazandó nyomtatványon (Adó- és értékbizonyítvány kérelem)
- jogi személy adózók cégkapun vagy önkormányzati hivatali portálon (OHP) keresztül,
- magánszemély adózók önkormányzati hivatali portálon (OHP) keresztül, személyesen vagy postai úton
Kérelem tartalma tételesen:
- Kérelmező neve,
- Születési helye és ideje,
- Születési neve,
- Anyja neve,
- Adó/azonosító száma,
- Lakcíme,
- Statisztikai számjele,
- Székhelye,
- Telephelye,
- Levelezési címe.
- Milyen célból kéri, és hol kívánja felhasználni a kiállított hatósági bizonyítványt?
- Az érintett ingatlan címe és helyrajzi száma.
- Kérelmező elérhetősége.
Csatolandó mellékletek:
- Az ingatlan adás-vételi szerződésének eredeti, hiteles példánya,
- Tulajdoni lap,
- Nem személyes eljárás esetén meghatalmazás.
- Eljárási illeték megfizetését igazoló dokumentum.
Az engedélyezési eljárás: Hatáskör gyakorlója: Jegyző
Eljárás illetéke: Az adó-és érték bizonyítvány kiállítása eljárásonként 4000 Ft illetékköteles.
A közigazgatási hatósági eljárási illetéket a Budapest XVI. kerület Önkormányzat PMH 11784009-15516006-03470000 Államigazgatási Eljárási Illeték Beszedési számlájára kell banki átutalással, vagy készpénz átutalási megbízással teljesíteni.
Költségmentesség engedélyezése:
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 33. § (1) bekezdés 6. pontja alapján illetékmentes a gyámhatóság előtt kezdeményezett minden eljárás és az ilyen eljáráshoz szükséges irat, amit a hatóságtól érkező megkeresések intézése során kell alkalmazni.
Ügyfélfogadás helye:
Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala földszint 5. szoba (1163 Budapest, Havashalom u. 43.)
Ügyfélfogadási idő:
- Hétfőn: 8.00 - 17.30 óráig
- Szerdán: 8.00 - 16.00 óráig
- Pénteken: ügyfélfogadás nincs
Kapcsolódó űrlapok:
- Adó – és értékbizonyítvány kérelem
- Meghatalmazás adóügyekben való eljáráshoz
Csatolmány | Méret |
---|---|
ado_es_ertekbizonyitvany_kerelem_.doc (36.5 KB) | 36.5 KB |
meghatalmazas.docx (17 KB) | 17 KB |