Ugrás a tartalomra

Pályázat önkormányzati ingatlan megvásárlására

Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete, vagy a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Gazdasági és Pénzügyi Bizottsága, mint kiíró az Önkormányzat vagyonának értékesítése, hasznosítása során alkalmazandó versenyeztetési szabályokról szóló 35/2004. (IX. 30.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) alapján pályázatot ír ki önkormányzati tulajdonú ingatlanok értékesítése céljából.

Az aktuális pályázati kiírás tartalmazza, mely ingatlanokra lehet pályázni.

Jogosultak köre: 
Pályázni az jogosult, aki a kiírt pályázati feltételeknek maradéktalanul megfelel.
Az ingatlanok természetes személyek, vagy a 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontjában meghatározottak szerint átlátható szervezetek pályázhatnak

Mit kell tennie: 
A pályázatot a pályázat melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.
A pályázathoz egyidejűleg csatolni kell a mellékletben felsorolt igazolásokat.
A pályázat meghatalmazott útján történő benyújtása esetén a közokiratba, vagy ügyvéd által ellenjegyzett, vagy közjegyző által hitelesített teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazást szintén csatolni kell.
Polgármesteri Hivatal Polgármesteri Irodáján történő benyújtás esetén: 
A pályázatot kizárólag személyesen vagy meghatalmazott útján, írásban - a pályázat melléklete szerinti formanyomtatványon - a csatolandó iratokkal együtt, a pályázati kiírásban megjelölt helyen és időben, zárt - megcímzetlen, feladót és más, a pályázóra utaló jelet nem tartalmazó, „XVI. kerület …….. hrsz.-ú ingatlan értékesítése pályázat” jeligével ellátott - borítékban kell személyesen benyújtani a Polgármesteri Hivatal Polgármesteri Irodáján. A borítékot az átvevőnek sorszámmal kell ellátnia, a sorszámot elismervényen kell az átadóval közölni. Az átvételi elismervényen az átvétel dátumát, sorszámát, az átvevő nevét, a Polgármesteri Hivatal bélyegzőlenyomatát kell feljegyezni, azon más jelzés nem alkalmazható. A kiadott sorszámokat nyilvántartásba kell venni.
A pályázati anyag (Formanyomtatvány és Tájékoztató) térítésmentesen beszerezhető a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján.
Elektronikus úton történő benyújtás esetén: 
A pályázat elektronikus úton is benyújtható a meghatározott formanyomtatványon, a csatolandó iratokkal együtt, a pályázati felhívásban megjelölt határidőig.

Határidők: 
Az aktuális pályázat kiírásának időpontját, a pályázat benyújtásának határidejét a pályázat kiírója határozza meg.

Benyújtandó dokumentumok:

  • kitöltött formanyomtatvány mellékletekkel (pályázati adatlap, nyilatkozatok és mellékletek)
  • nem személyes benyújtás esetén meghatalmazás

Az ügyfél által csatolandó mellékletek:

  • egyéni vállalkozó esetében NAV igazolást a nyilvántartásba vételről
  • 30 napnál nem régebbi, cégbíróság által kiállított eredeti cégkivonatot (illetve folyamatban lévő cégbejegyzési eljárás igazolását), vagy az eredeti cégkivonat 30 napnál nem régebbi, közjegyző által hitelesített másolatát
  • 30 napnál nem régebbi, bíróság által kiállított nyilvántartásba vételről szóló eredeti igazolást, vagy a bíróság által kiállított nyilvántartásba vételről szóló igazolás 30 napnál nem régebbi, közjegyző által hitelesített másolatát (pl. Alapítványok stb. esetében)
  • 30 napnál nem régebbi aláírási címpéldányt, (Aláírási címpéldány helyett aláírási minta nem fogadható el)
  • Nyilatkozatot az átlátható szervezetről (pályázati felhívás 1. sz. függeléke)

Fizetési kötelezettség: 
A pályázó köteles a pályázati kiírásban meghatározott ingatlan bruttó értékének 10%-át pályázati biztosítékként megfizetni. A befizetésről szóló banki igazolást, vagy az utalásról a bizonylatot a pályázathoz csatolni szükséges.
A pályázat csak akkor érvényes, ha a biztosíték összege a pályázat bontásának időpontjában az Önkormányzat 11784009-15516006-10210004 számú számláján rendelkezésre áll. A nyertes pályázó által befizetett biztosíték a vételár előlegbe beszámításra kerül.
A biztosítékot a pályázati felhívás visszavonása, az ajánlatok érvénytelenségének megállapítása esetén, valamint az elbírálást követően a nem nyertes pályázóknak 8 banki napon belül a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat visszautalja a pályázó bankszámlájára. A bankszámla csak a pályázó nevére szólhat.

Eljáró szerv (belső szervezeti egység megjelölése is email címmel, telefonszámmal): 
Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Vagyongazdálkodási Iroda
E-mail cím: vagyoni@bp16.hu

Felettes szerv/jogorvoslat: felettes szerv: Budapesti Főváros Kormányhivatala

Egyéb információk: 
Az aktuális pályázati felhívás és ahhoz tartozó részletes tájékoztató tartalmazza a pályázattal kapcsolatos információkat, amely a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat internetes honlapjáról (www.bp16.hu) letölthető, vagy az Ügyfélszolgálati Irodán térítésmentesen átvehető.
A pályázat hivatalos nyelve magyar.
Az ingatlan árverésén a pályázónak a vételárra kell ajánlatot tenni.
A pályázatot az nyeri el, aki a pályázati felhívásban rögzített valamennyi feltétel teljesítése mellett a legmagasabb árra tett ajánlatot.
A kikiáltási árnál alacsonyabb ajánlati ár érvénytelen.
A pályázó ajánlati kötöttsége akkor kezdődik, amikor az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejárt.
A beérkezett pályázatokat a polgármester által kijelölt értékelő bizottság bontja, az első három helyre javaslatot tesz, majd ezt követően a kiíró értékeli.
A pályázati eljárás során hiánypótlásra van lehetőség (az ajánlati ár kivételével), amelyhez szükséges, hogy a pályázó az email címét a pályázatban megadja.
Az értékelő bizottság a pályázót e-mail-ben tájékoztatja, hiánypótlás esetleges szükségességéről. Pályázónak 5 napon belül kell az Ügyfélszolgálati Irodára a hiányzó dokumentumok eredeti példányát benyújtani.
Pályázó az e-mail meg nem érkezésére nem hivatkozhat, az 5 napos határidő jogvesztő.
A pályázat bontása zártkörű, értékelése, valamint a pályázatról szóló döntés nyilvános. 
Az elbírálási határidőt a kiíró - indokolt esetben - egy alkalommal, legfeljebb 30 nappal meghosszabbíthatja. Az elbírálásra nyitva álló, meghosszabbított határidőről, ezzel egyidejűleg az ajánlati kötöttség időtartamának meghosszabbodásáról a pályázókat tájékoztatjuk.
Érvénytelen az ajánlat, ha nem felel meg a pályázati felhívásban és a Rendeletben foglalt egyéb feltételeknek.
Adásvételi szerződést csak a nyertes pályázóval lehet kötni. Az adásvételi szerződés tartalma a pályázati feltételeknek és a nyertes ajánlatának megfelelő.
Pályázó köteles az adásvételi szerződést az ajánlati kötöttség időtartama alatt megkötni.
Amennyiben erre nem kerül sor, úgy a pályázati biztosítéktól elesik, és a pályázat eredménytelenül zárul.
Az adásvételi szerződés megkötésének feltétele, a nyertes ajánlat szerinti vételár 20%-nak vételár előleg címén történő megfizetése. A teljes vételárat Vevőnek a Magyar Állam elővásárlási lemondó nyilatkozatának Önkormányzat általi kézhezvételét követően, illetve az elővásárlásra nyitva álló 35 napos időtartam eredménytelen elteltétől, a Fővárosi Önkormányzat elővásárlási lemondó nyilatkozatának Önkormányzat általi kézhezvételét követően, illetve az elővásárlásra nyitva álló 30 napos időtartam eredménytelen elteltétől számított 30 napon belül kell megfizetni. Amennyiben pályázó a szerződéskötést követő fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a befizetett előleget elveszíti, függetlenül annak előleg jellegétől. A befizetett összegek tehát foglalóként működnek, azzal, hogy az elővásárlási jog jogosultjának pozitív nyilatkozata nem az eladó érdekkörében történő meghiúsulásának minősül, tehát a foglaló kétszeresen vissza nem jár, hanem az előleg szabályai szerint a befizetett összegeket a pályázó visszakapja. 
Amennyiben pályázó az vételár hátralékot banki hitel felvételével kívánja kiegyenlíteni, úgy a letéti költségeket a pályázó köteles megfizetni.
A Rendelet alapján, adásvételi szerződés kötése esetén, a szerződés megkötéséig a nyertes pályázónak a vételár 0,5%-ának megfelelő szerződéskötési költségátalányt kell megfizetnie az Önkormányzat 11784009-15516006 számlájára.
Pályázó az Illetékekről szóló 1996. évi LXXXV. törvény 32/A § szerint, az ingatlan-nyilvántartási eljáráshoz 6.600,- Ft igazgatási szolgáltatási díjat köteles megfizetni a Budapest Főváros Kormányhivatalának Földhivatali Főosztálya számlájára.
Pályázó az ingatlan teljes vételárának kifizetésekor jut az ingatlan birtokába.
Ha a pályázati eljárás nyertesével a szerződéskötés az erre nyitva álló határidő elteltével nem jön létre, avagy a megkötött szerződést a nyertes nem, avagy hibásan teljesíti, és emiatt az Önkormányzat a szerződést felmondja vagy a szerződést a felek közös megegyezéssel felbontották, akkor az önkormányzat jogosult a második legkedvezőbb ajánlatot tevő pályázóval szerződést kötni, vagy a pályázati eljárást eredménytelennek nyilvánítani és új pályázati eljárást kiírni.
A kiíró az eljárás során mindvégig fenntartja azon jogát, hogy a versenyeztetési eljárást eredménytelennek nyilvánítsa.

Kapcsolódó nyomtatványok: A pályázat melléklete szerinti formanyomtatvány

Egyéb alkalmazások: -

Vonatkozó jogszabályok:
A pályázati eljárással kapcsolatos részletes szabályokat az Önkormányzat vagyonának értékesítése, hasznosítása során alkalmazandó versenyeztetési szabályokról szóló 35/2004. (IX. 30.) rendelet vonatkozó előírásai tartalmazzák. A Rendelet a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat internetes honlapjáról (www.bp16.hu) letölthető.
Felhívjuk pályázók figyelmét, hogy a kerületi építési szabályzatról szóló 21/2018. (VII.6.) Önkormányzati rendelet a www.bp16.hu oldalon, az Önkormányzat/rendelet menüfül alatt megtekinthető, vagy a https://net.jogtar.hu/xvi-kerulet oldalról letölthető.