Ugrás a tartalomra

Kérelem helyrajzi számhoz tartozó cím javítására, illetve hatósági bizonyítvány kiállítására címigazolás céljából

Budapest Főváros XVI. kerület közigazgatási területén a címek képzése, karbantartása a jegyző feladat.

Eljárásra jogosultak/kötelezettek köre

Aki Budapest Főváros XVI. kerület közigazgatási területén címet szeretne képeztetni, vagy meglévő címét rendezni kívánja.

Mit kell tennie

Az űrlap kitöltésével, a mellékletek csatolásával címrendezést vagy címigazolás kiállítását kell kezdeményeznie.

Kötelezettségmulasztás

A Magyarország területén található ingatlannak e rendeletben rögzített eljárási rend szerint megállapított és a központi címregiszterbe bejegyzett címmel kell rendelkeznie.

Határidők

A kérelem benyújtásától számított 30 napon belül.

Benyújtandó dokumentumok

  • Tulajdoni lap másolata
  • Társasházi alapító okirat másolata
  • Használatbavételi engedély másolata
  • Záradékolt változási vázrajz másolata
  • Egyszerű bejelentés alapján megvalósított lakóépületre vonatkozó hatósági bizonyítvány másolata
  • Használati megállapodás másolata

Fizetési kötelezettség

Nincs.

Eljáró szerv (belső szervezeti egység megjelölése is email címmel, telefonszámmal)

Budapest XVI. Kerületi Polgármesteri Hivatal Jegyző

Felettes szerv/jogorvoslat

A Magyar Kormány személyiadat- és lakcímnyilvántartásért felelős minisztere.

Egyéb információk

Kapcsolódó nyomtatványok

Egyéb alkalmazások

Vonatkozó jogszabályok

  • Budapest Főváros Önkormányzata Közgyűlésének 94/2012. (XII. 27.) önkormányzati rendelete a közterület- és városrésznevek megállapításáról, azok jelöléséről, valamint a házszám-megállapítás szabályairól
  • 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet a központi címregiszterről és a címkezelésről

Fogalmak